Romanian Railways Forum
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Romanian Railways Forum

Noi sustinem campania :Din Pasiune . New: Calendar 2012 in format A4 sau A3
 
AcasaAcasa  Ultimele imaginiUltimele imagini  CăutareCăutare  ÎnregistrareÎnregistrare  Conectare  
Ultimele subiecte
» Trenuri Sezoniere
Depoul De Locomotive Timisoara Icon_minitimeJoi Iun 28, 2012 9:01 pm Scris de clony

» Calendar 2012
Depoul De Locomotive Timisoara Icon_minitimeMier Iun 27, 2012 7:18 am Scris de clony

» Magistrala 900 Bucuresti Nord-Timisoara Nord (533 km)
Depoul De Locomotive Timisoara Icon_minitimeLun Mai 14, 2012 8:29 am Scris de Kriszti

» Msts Screenshots
Depoul De Locomotive Timisoara Icon_minitimeSam Feb 11, 2012 3:03 am Scris de Dj_Jorj2007

» Poze locomotive clasa 65
Depoul De Locomotive Timisoara Icon_minitimeJoi Ian 26, 2012 10:39 am Scris de Dj_Jorj2007

» Poze locomotive clasa 47
Depoul De Locomotive Timisoara Icon_minitimeJoi Ian 26, 2012 10:32 am Scris de Dj_Jorj2007

» Poze seria 60
Depoul De Locomotive Timisoara Icon_minitimeLun Ian 09, 2012 11:57 am Scris de ANDU2100CP

» POZE CU SULZERE CU FLUIERE ORIGINALE
Depoul De Locomotive Timisoara Icon_minitimeMier Ian 04, 2012 9:15 am Scris de ANDU2100CP

» La Multi Ani 2012.
Depoul De Locomotive Timisoara Icon_minitimeSam Dec 31, 2011 7:41 am Scris de clony

Subiecte similare
Parteneri
CFR Gallery



Trenuri-Romanesti TRP Depoul De Locomotive Timisoara 27937866
Mai 2024
LunMarMierJoiVinSamDum
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
CalendarCalendar
Cine este conectat?
În total sunt 1 utilizatori conectați: 0 Înregistrați, 0 Invizibil și 1 Vizitator

Nici unul

Recordul de utilizatori conectați a fost de 22, Vin Iul 26, 2013 6:07 am

 

 Depoul De Locomotive Timisoara

In jos 
2 participanți
AutorMesaj
Admin
Admin
Admin


Mesaje : 40
Data de inscriere : 07/07/2010

Depoul De Locomotive Timisoara Empty
MesajSubiect: Depoul De Locomotive Timisoara   Depoul De Locomotive Timisoara Icon_minitimeJoi Sept 16, 2010 3:59 am

La Timisoara ,gara si depoul,cu toate anexele acestora ,au fost date in exploatare la 15 noiembrie 1857,fiind construite concomitent. S-au facut eforturi deosebite pentru construirea caii ferate ,a garii si a depoului ,deoarece zona mlastinoasa a presupus asanarea si consolidarea terenului, asanarea definitiva a zonei mlastinilor fiind terminata abia in anul 1975, o parte din cartierul Blascovici fiind ridicat pe zona respectiva.
Finalizarea lucrarilor la Depoul de Locomotive, a culminat cu aducerea pe calea apei,pe canalul Bega,a celor patru locomotive cu care s-a inceput activitatea de tractiune : ÄUSTRIA", "HONTH", "PEST" si "KOMAROM". Depoul avea o remiza semicirculara cu zece linii de remizare, placa turnanta actionata manual,turn de apa cu toate instalatiile aferente,depozit de carbuni si depozit de lemne. In anul 1853 a fost construit un atelier pentru scule si intretinere in vederea construirii caii ferate .Acest atelier a functionat pana la incheierea lucrarilor de constructie a cailor ferate in complexul Timisoara,fiind asimilat ulterior Depoului de Locomotive.
In anul 1884 s-a dat in folosinta ,in premiera europeana ,iluminatul stradal electric si odata cu acestea s-a introdus iluminatul electric in gara si depou.Astfel Depoul Timisoara a devenit primul depou de locomotive din Europa iluminat electric.
Uimirea de atunci s-a transformat in ambitie, la numai 30 ani de la inaugurare a fost luata decizia de construirea unei noi gari si a unui nou depou care sa raspunda cerintelor de atunci si in perspectiva pentru inca cel putin 100 ani.Depoul cel nou era compus din doua remize semicirculare a cate 22 de linii de remizare cu canal fiecare,un castel de apa avand capacitatea de 500 metri cubi,estacada moderna pentru alimentarea cu carbuni a locomotivelor,piata de combustibil,dormitor pentru personalul de locomotiva,cladire administrativa ,magazie de materiale,scoala profesionala si dormitor pentru elevi si era situat pe actualul amplasament,in spatele primului depou ,inspre cartierul Mehala. In anul 1910 a fost dat in exploatare noul depou in totalitate,fiind la vremea respectiva cel mai mare si mai modern depou al regiunii, la concurenta cu depouri din marile noduri feroviare europene.Pana in anul 1932 ,investitiile si modernizarile au continuat.
Cea de-a doua conflagratie mondiala a fost devastatoare pentru cel mai mare nod feroviar din vestul Romaniei.Bombardamentele aliatilor au distrus Gara "Domnita Elena"(fosta iosefin) complet ,fiind grav afectat si depoul de locomotive.Sacrificiile feroviarilor timisoreni din timpul razboiului nu sunt de neglijat,eforturile de a nu inceta activitatea s-au soldat ,de multe ori, cu trecerea in nefiinta..
Dupa terminarea razboiului ,Depoul Timisoara a fost readus la viata si pana in anul 1949 s-au executat toate reparatiile,activitatea desfasurandu-se normal.
Modernizarea parcului de locomotive si includerea locomotivelor diesel si electrice in parcul Depoului Timisoara au derminat o serie de investitii si modernizari.In 1985 a fost dat in folosinta sectorul 1 al remizei odata cu noile ateliere pentru repararea si intretinerea diverselor componente ale locomotivelor ,definitoare fiind inceperea activitatii laboratorului electronic .
Dupa anul 1990 ritmul de dezvoltare s-a redus foarte mult.De mentionat este anul 1997 ,an in care Depoul Timisoara a primit o noua infatisare, cu ocazia implinirii a 140 de ani de la existenta.A fost pentru prima data cand Depoul de Locomotive a fost aniversat si intr-un cadru deosebit,festiv,au fost amintiti cei multi,anonimi, care prin munca lor, prin sacrificiile lor au contribuit la infiintarea si dezvoltarea a ceea ce pana nu demult a fost cel mai mare si mai modern depou de locomotive al regiunii- Depoul de Locomotive Timisoara.


Cel Mai Vechi Depou In Activitate "" DEPOUL DE LOCOMOTIVE TIMISOARA ""

Depoul De Locomotive Timisoara Ss100613

Depoul De Locomotive Timisoara Dscf2010
Sus In jos
https://rom-trains.forumgratuit.ro
Danny96

Danny96


Mesaje : 96
Data de inscriere : 08/07/2010
Varsta : 27
Localizare : Comanesti

Depoul De Locomotive Timisoara Empty
MesajSubiect: Re: Depoul De Locomotive Timisoara   Depoul De Locomotive Timisoara Icon_minitimeJoi Sept 16, 2010 5:27 am

Foarte interesant....Felictari
Sus In jos
http://www.cfr-gallery.ucoz.com/
 
Depoul De Locomotive Timisoara
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Din Pasiune, Excursie feroviara Timisoara - Caransebes
» M310 Timisoara Nord-Arad-Oradea
» Poze cu locomotive clasa 43

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Romanian Railways Forum  :: Gari si Magistralele Romaniei :: Depourile din Romania-
Mergi direct la: